Thursday 24 September 2009

Η δημοκρατία μας

Συνέλληνες.

Η δημοκρατία ως πολιτικό σύστημα πάσχει - δεν είναι τέλεια.
Όμως, φαίνεται, ότι είναι το καλύτερο σύστημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή.
Η δημοκρατία είναι ένα πολύ ακριβό σύστημα.
Η δημοκρατία συνελήφθη στην αρχαία Ελλάδα.
Η δημοκρατία ανθεί στην Ελβετία και ξεκοιλιάζεται στη σύγχρονη Ελλάδα.

Όμως δε χάθηκαν όλα.
Υπάρχει μαγιά και πυρήνας Ελλήνων που ακόμη βρίσκονται «εις σεαυτόν».
Υπάρχει η δυναμίτιδα, υπάρχει το φυτίλι, υπάρχει και η φλόγα.
Το μόνο που απομένει είναι να πλησιάσει η φλόγα στο φυτίλι.
Είναι θεμελιώδες να κάνουμε ο καθένας μας την αυτοκριτική του, μήπως και καταλάβουμε αυτό που για τους άλλους είναι αυτονόητο:
Το πολιτικό σύστημα δε νοσεί στα καλά καθούμενα.
Η κοινωνία δε νοσεί στα καλά καθούμενα.
Νοσούμε εμείς. Νοσώ εγώ! Από το μπέρδεμα που έχω στην ψυχή μου και από τη δυστυχία που άφησα να μπει μέσα μου πηγάζουν τα νοσήματά μου, τα νοσήματα της κοινωνίας της οποίας είμαι μέλος και τα νοσήματα του πολιτικού συστήματος.
Μόνο αν ξεκινήσω να διορθώσω τον εαυτό μου, σχεδόν αυτόματα, θα ξεκινήσουν να διορθώνονται και τα υπόλοιπα.
Οι άλλες μέθοδοι θεραπείας είναι καταδικασμένες, είτε να πέσουν στο κενό, είτε, στην καλύτερη περίπτωση, να λύσουν κάποια επί μέρους προβλήματα και να δημιουργήσουν κάποια άλλα.
















Συνέλληνες.
Δεν θα πω ότι υπάρχει λύση. Υπάρχει, όμως, δρόμος για τη λύση.
Κάντε “restart”.
Κάντε “reset”.
Μηδενίστε το κοντέρ.
Κάντε “moon view” ή “helicopter view”.
Προσποιηθείτε ότι είστε κάποιος από τη Νέα Ζηλανδία, ο οποίος βρέθηκε στην Ελλάδα και είναι υποχρεωμένος να ζήσει εδώ και να ψηφίσει στις επερχόμενες εκλογές.
Δεν δεσμεύεστε από τίποτα και κανέναν.
Ποτέ κανείς δεν βόλεψε κανέναν δικό σας.
Δεν έχετε δει ποτέ ελληνική τηλεόραση και διαφημίσεις, πολιτικού περιεχομένου ή μη.
Θέλετε όμως την πρόοδο της χώρας στην οποία θα ζήσετε.
Πιάστε όλα τα κόμματα ένα - ένα και εξετάστε τί πρεσβεύουν.
Μέσα από ποιές αρχές και εργαλεία σκοπεύουν να κυβερνήσουν τη χώρα.
Πού, συγκεκριμένα, θέλουν να πάνε τη χώρα.
Ποιές είναι οι προσωπικές επιδιώξεις των στελεχών τους.
Θυμηθείτε ότι ακόμη και ο μοναδικός βουλευτής ενός μικρού κόμματος, εμμέσως, κυβερνά.

Βαραίνει πολύ στην ψυχή μου ότι για μία ακόμη φορά υπάρχει πιθανότητα να με κυβερνήσει είτε ένας κορυφαίος ηθοποιός, είτε ένας κατά το ¼ Έλληνας και κατά τα ¾ αλλοδαπός στην καταγωγή.

No comments:

Post a Comment